zaterdag 28 februari 2015

EERSTE WEDSTRIJD WORDT AFKNAPPER

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Na het harde labeur de afgelopen maanden op training werd vandaag voor de eerste keer het startschot gegeven in Ingelmunster waar ons het clubkampioenschap stond te wachten. Van in de beginfase was het tempo moordend. Er vormde zich een kopgroep van 8 waar enkel maar kleppers in zaten, Vandenbogaerde, Farazijn, Myngheer, Allegaert, Vangheluwe,.. Deze 8 zouden een maximale voorsprong van 2 minuten bij elkaar fietsen en zouden onder elkaar uit maken wie de wedstrijd won. Na een spannend slot werd dit Farazijn (Efc-Etixx) voor Vandenbogaerde (An-post Chain reaction) en Laurent Pieters (Vl-technics-Experza). Ploeggenoot Robbe Vangheluwe werd mooi 4e na een zeer sterke wedstrijd. Zelf diende ik na 60km de strijd te staken, totaal leeg gereden en uit de groep gewaaid bolde ik teleurstellend over de meet. Na een bloedanalyse bleek dat ik met een virale infectie te kampen heb en het dus wat rustiger moet aan doen. De honger is evenwel groot en ik start komende zondag zeker en vast in Gent-Staden de opener van de Beker van Belgiƫ waar we met de ploeg een wildcard kregen. Hoogst waarschijnlijk wordt uitrijden gezien de omstandigheden hier al een zeer grote uitdaging. Maar het seizoen is o zo lang en als eerstejaars is alles wat op me af komt mooi meegenomen naar de toekomst!

foto wielerfoto's Manou Ramboer

Foto Martine Verfaillie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten