zaterdag 7 maart 2015

OP DE GOEDE WEG

Vandaag werd Gent-Staden gereden, deze wedstrijd geld als de openingsmanche van de Beker van Belgiƫ. Met het team rijden we normaal te Topcompetitie maar voor deze BVB wedstrijd kregen we net zoals EFC-ETIXX, Lotto Soudal U23, Vl-technics experza, en het franse ESEG-Douai een wildcard. Nadat het startschot werd gegeven in Gent volgden er het eerste wedstrijd uur enkele aanvalspogingen van voornamelijk BVB ploegen. De grotere ploegen die een wildcard hadden gekregen hielden zich nog wat afzijdig door de sterke tegenwind was het namelijk moeilijk waaiers te vormen. Eens we Roeselare binnen reden was dat echter het sein voor Lotto-Soudal U23 om een eerste keer goed aan de boom te schudden. Alles vloog gedurende 10km op de kant en de schade was al aanzienlijk. Ik hield goed stand en kon met de eerste grote groep Staden een eerste keer door komen. Net voor de Steenstraat ging Ruben Pols (Lotto-Soudal) er van door in zijn eentje. Na die Steenstraat werd alles op de kant gegooid en vormde er zich een 5-tal waaiers, ik hield mij rustig in de derde en zag dat er zowat om de minuut wel 10 renners loste uit de eerste en tweede waaier. De wedstrijd was echter nog 60km lang en ik besloot mij rustig te houden. In de plaatselijke ronden werd het vooraan een uitputtingsslag die uiteindelijk zou gewonnen worden door Laurens De Plus van Lotto-Soudal U23 voor Jan Logier (Vl-technics experza) en Christophe Noppe (EFC-Etixx). Ik zelf hield mooi stand en doorstond nog tal van aanvalspogingen in het slot in onze waaier en bolde als 39e over de meet. Zeker niet slecht als je weet dat we met 200 aan de start stonden in Gent en zo'n 110 renners niet uitreden. Ondanks de sporen van de Virale infectie die nog in mijn lichaam zit en het grote ijzer tekort kan ik met opgegeven hoofd naar huis gaan en volgende week met volle moed starten voor eigen volk in de 51ste Omloop van de Westhoek Memorial Stive Vermaut in Ichtegem!

Videoverslag Focus-Wtv: http://www.focus-wtv.be/video/sport-west-extra-gent-staden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten