zaterdag 21 maart 2015

EERSTE MAAL ECHT GOED GEVOEL

Vandaag stond er in afwachting van de Handzame Classic de Handzame Challenge op het programma. We vertrokken omstreeks 11:15 met zo'n 180 renners voor een grote lus doorheen de open vlaktes langs de oevers van de Ijzer. De wind zat nooit echt perfect voor langdurige waaiervorming waardoor alles samen bleef tot op de plaatselijke ronden in Handzame. Na twee van de vier plaatselijke ronden ontstond er een kopgroep van 11 man. Zowel Vérandas Willems, EFC-Etixx, Lotto-Soudal U23, Color-Code Aquality protect en Eseg Douai hadden minstens één pion mee vooraan. We misten dus met de ploeg de boot net zoals VL-Technics Abutrix. Ik probeerde nog met enkele ploegmaats de kloof te dichten maar tevergeefs des temeer omdat we er moederziel alleen voor stonden. Nu ja wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten! De 11 leiders sprintte uiteindelijk voor de overwinning en daar haalde Julien Kaise (Color-Code Aquality protect) het voor Stef Van Zummeren (Vérandas Willems) en Benjamin Declercq (EFC-Etixx). Ik bol in het peloton over de meet op een 51e plaats. Wat me bijzonder blij maakte is dat ik totaal nog niet kapot was gereden en met deze benen en dit gevoel misschien wel moest mee zijn met de vlucht van 11. Jammer genoeg is dit praat achteraf maar ik ben blij dat ik de stijgende lijn van de afgelopen weken kan doortrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten