maandag 9 maart 2015

GEEN TOPDAG

Vandaag stond er de Memorial Steve Vermaut op het programma in mijn thuisgemeente Ichtegem. We vertrokken omstreeks 11:30 met zo'n 160 renners op pad voor een lus van 60km gevolgd door nog 8 plaatselijke ronden. Mede door de zwakke wind en vooral de verkeerde richting waarin die blies bleef alles samen tot op de plaatselijke ronden. Eenmaal daar waren er tal van aanvalspogingen. Op zo'n vier ronden van het einde slaagde er ook 15 renners in een degelijke voorsprong bij elkaar te fietsen van zo'n 35 seconden. Uit deze groep zouden Stijn Minne en man in vorm Jan Logier nog wegrijden. In de sprint haalde Minne (All friends cycling) het hier voor Logier (VL-technics experza) en Gianni Marchand (KSV Deerlijk Gaverzicht) die de sprint voor de 3e plaats won. Ik sprintte met hevige krampen naar een 39e plaats net zoals vorige week. Het gevoel was niet top mede door de weinige uren slaap deze week door de pakken schoolwerk. Volgende week staat de kattekoers op het programma. Dit is de opener van de Topcompetitie wat wil zeggen dat alle Belgische topploegen hier aan de start komen inclusief enkele profteams als Topsport-Vlaanderen Baloise en Wallonie Bruxelles, maar ook de jongeren teams van BMC, Rabobank zullen er zijn. Ik ben blij dat de ploeg me deze kans geeft dergelijke wedstrijden van 180km te rijden. Ik kan er maar sterker van worden en dat is immers ook de bedoeling dit jaar!

Foto: Martine Verfaillie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten