maandag 16 maart 2015

STAP PER STAP

Vandaag stond de openingsmanche van de Topcompetitie op het programma met de Kattekoers in Ieper. We vertrokken omstreeks 12u 30 met 200 renners voor een toch van 180km doorheen het Heuvelland. Door de aanwezigheid van diverse profteams werd het eerste wedstrijduur aan een moordend tempo afgelegd. Ik raakte in een groepje net achter het grote peloton. Panikeren hoefde echter niet want jongen als een Loic Vliegen (in juli prof bij het BMC racing team) en Gaëtan Bille (prof bij Vérandas Willems) waren hier ook vertegenwoordigd. Na zo'n 40km achtervolgen kwam net na de Rode berg alles terug bijeen. Vlak voor de eerste passage van de Kemmelberg was er echter een massale valpartij waardoor ik hier zowat een minuut verloor. Het vele achtervolgingswerk op dit niveau zat na 120km al duidelijk in de benen en ik zag er niet echt nog doen aan om het gat die er was na de Kemmelberg dicht te rijden. Ik besloot dan maar wijselijk af te stappen voor de tweede passage op de Rode berg waar mijn ouders mij opwachte. Het gevoel betert iedere week net als de conditie en leren was vandaag uiteindelijk hetgeen waarvoor ik naar Ieper was afgezakt. Ik vertrek dus met opgegeven hoofd naar de Handzame Challenge van komende vrijdag!

Foto: Martine Verfaillie
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten