dinsdag 7 april 2015

EERSTE TOP 10

Vandaag besloot ik nog een stevige training af te werken gecombineerd met een wedstrijd in Zwevezele. Zowel voor als na de wedstrijd besloot ik nog goed bij te trainen met de tijdritfiets in functie van donderdag. We startte in Zwevezele met zo'n 130 renners voor 120km gespreid over zo'n 20 ronden. Al vanaf de tweede ronde ontstond er een kopgroep van slechts twee man. Christophe Van Cauwenberghe en een Noor waren echter bere sterk en zongen het zowaar uit tot op 10km van de aankomst. Ik voelde me terug beter dan de vorige wedstrijd en sprong op zowat alles die bewoog achter hen. jammer genoeg werd er nooit veel ruimte gegeven met uitzondering van de  laatste ronde. Een renner van VL-Technics plaatste een ultieme aanval en ik dichtte de kloof. Wat later kwamen man in vorm Stijn Minne en nog twee anderen aansluiten. Deze pakten wat bruusk over en ik was wat op mijn adem getrapt samen met de renner van VL-Technics door de inspanning van de demarrage, met het gevolg dat we even moesten passen. We bleven echter met ons twee op zo'n 10 meter hangen 4km aan een stuk met een jagend peloton op 5 seconden. Vooraan wint Stijn Minne (All friends) voor de Noor Kristoffer Westgaard en Ricky Rosseel. In de laatste bocht komen nog enkele renners over ons maar ik kan moegestreden op een 8e plaats over de meet bollen. Een goede trainingsdag gecombineerd met een mooi resultaat geeft met zo hoop voor de volgende wedstrijden!


Foto's: Pol Demeyere 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten