zondag 26 april 2015

ZWARE WEDSTRIJD

Vandaag stond ik aan de start van de regionale wedstrijd in Middelkerke. We vertrokken omstreeks 14:30 voor 16 ronden van zo'n 7,5km. Er waren maar 60 starters maar al snel bleek dat dit één van de zwaardere wedstrijden kon worden dit seizoen. Tal van oudere top-renners waren afgezakt naar hier en wouden maar al te graag alles op de kant gooien in de open vlaktes. Ik besloot dan al na één ronde in de aanval te gaan en hierop te anticiperen. Ik reed naar twee renners die toen al weg gelopen waren en we draaide goed ronde en ik pakte zowaar een premie mee wat me zeker dit jaar nog niet overkwam. Na een drie-tal ronden sloten zo'n 20 renners bij ons aan en hiermee gingen we de laatste 7 ronden in. Toen was het echter het sein voor de oudere renners om nog eens alles op de kant te gooien en door mijn geleverde inspanningen voorheen moest ik hier passen. Zo'n 13 renners reden weg en ik bleef nog met de rest goed rond draaien op een kleine halve minuut. De laatste ronden vliegt het vooraan nog allemaal uit elkaar en wint Jens Vandenbogaerde (Ann-Post) zijn tweede van het seizoen voor Geert Vermoote (c.t. Keukens Buysse Knesselare) en Bryan Verdoolaeghe (KSV Deerlijk-Gaverzicht) ikzelf kom behoorlijk kapot als 18e over de meet. Niet super tevreden maar wel blij dat ik op dit moment al goed kan meekoersen met de oudere renners. Volgende wedstrijd BK tijdrijden op vrijdag 1 mei!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten