dinsdag 21 april 2015

RUSTIGE TWEEDAAGSE VAN DE GAVERSTREEK

Op zaterdag 18 en zondag 19 april stond er de Tweedaagse van de Gaverstreek op het programma. Zaterdag was er de start en aankomst in Stasegem en zondag in Deerlijk.
RIT 1:
Vanaf de beginfase word er goed doorgereden naar de heuvelzone. De vroege vlucht is dan al een tijdje vertrokken en daar achter controleren de Continentale ploegen. Ik voel me bergop zeker goed en kom overal goed boven en rijd met wat nog over gebleven is van het peloton richting Oude Kwaremont. Op 1km van die Oude Kwaremont slaat het noodlot echter toe en krijg ik een lekke band achteraan, geen probleem denk ik dan tot ik achterom kijken zie dat het deelnemersveld helemaal uiteen geslagen is en enkel de neutrale wagen aanwezig is. Ik besluit dan maar om hier een reservewiel van te nemen wat echter pakken tijd koste waardoor ik in een groepje verzeilde waar ik alles behalve moest zitten. Ook een aantal renners van Lotto-Soudal en EFC-Etixx zijn in dit groepje terug geslagen door pech waardoor we besluiten rustig binnen de tijd naar Stasegem te rijden. Vooraan valt alles nog uit elkaar en wint Joeri Stallaert (Cibel) voor zijn ploegmaat Jori Van Steenberghen en Michiel Dieleman.

RIT 2:
Wat vandaag verwacht werd kwam uit. Vanaf het begin lag het tempo ontzettend hoog en droeg geen enkele ontsnapping echt lang. In de plaatselijke ronden probeert Vastgoedservice Golden Palace echter nog een laatste poging op dag en eindwinst uit hun mouw te schudden wat hen ook gedeeltelijk lukt. Sander Cordeel (Vastgoedservice Golden Palace) komt vlak voor het aanstormende peloton aan voor ploegmaat Gerry Druyts en Francesco Van Coppernolle. Ik bol in al dat gedrum als 52e over de meet met een meer dan goed gevoel na deze tweedaagse. Joeri Stallaert steekt uiteindelijk de eindwinst op zak van deze Tweedaagse van de Gaverstreek.

Foto: Jens Morel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten