zondag 12 april 2015

ENKELE FOUTJES

Vandaag stond ik aan de start in Hooglede, een lastige wedstrijd waarbij het voortdurend op en af gaat en dit op zeer smalle wegen. De weersomstandigheden waren ons niet echt gunstig gezind en gedurende de eerste 4 ronden viel de regen met bakken uit de lucht, ook de wind stond behoorlijk strak wat de wedstrijd nog extra zwaar maakte. Na een 6-tal ronden word er bergop stevig doorgetrokken een 14-tal renners rijden weg en ik ga er met nog 4 andere renners achteraan. Hierbij besluit ik een extra lange en sterke buurt op kop af te werken tot we op 100m van de kopgroep komen. Het gevolg was echter dat mijn 3 medevluchters van achter mij volle bak weg sprongen en mij achter lieten, behoorlijk frustrerend zeker omdat ik even later exact hetzelfde tegen kom met een andere renner. Blijkbaar is dit iets die ze graag doen bij de elites z.c.... Hoe dan ook moest ik vandaag altijd mee zijn met de eersten en zal me dit één keer maar geen twee keer overkomen! Vervolgens breekt de veer wat bij me en was de motivatie wat weg. Vooraan komt Davy De Scheemaeker (Smartphoto cycling team) solo aan voor Egidijus Juodvalkis en Christophe Noppe. Ikzelf bol ontgoocheld als 24e over de meet op 142 renners, zeker niet slecht maar hier zat veel meer in vandaag!




Foto's: Martine Verfaillie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten