maandag 4 mei 2015

24e OP PROVINCIAAL KAMPIOENSCHAP

Vandaag stonden we met zo'n 115 renners aan de start van het Provinciaal Kampioenschap te Ruddervoorde. Er stonden ons 156 zware kilometers te wachten door de zware wind en de hevige regenbuien die we doorheen de wedstrijd te verduren kregen. Al snel vormde zich een kopgroep van 10 man. Hierbij zaten een pak favorieten waaronder Maxime Farazijn, Daan Myngheer en voor mijn ploeg Alessandro Soenens. Met een 20-tal renners gaan we op deze groep in de tegenaanval ik draai goed mee en we naderen tot op 30 seconden. Helaas wil niet iedereen evengoed meewerken en word er vaak gedemarreerd waardoor de verstandhouding wat stroef loopt. Uiteindelijk kunnen er van deze 20 renners nog een aantal de sprong naar voren maken, hier ben ik niet bij. Ik voel dat ik al wat door mijn beste krachten heen zit na het vele aanvalswerk en offensief koersen in de beginfase. Ik word dan ook als 24e afgevlagd wanneer dan als zowat 60 renners zijn moeten afstappen. Vooraan gooit de Team 3M tandem Degreve-Vermeulen alle troeven op tafel wat resulteert in een overwinning voor Emiel Vermeulen. Hij haalt het nipt voor ploegmaat Alessandro Soenens die aan een sterke remonte bezig is na een pech vol voorjaar. Daan Myngheer (Verandas Willems) komt als 3e over de aankomst. Volgend weekend start ik zonder al te veel ambitie in de loodzware Ardense pijl.


Foto's: Martine Verfaillie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten