zondag 17 mei 2015

GOEDE WEDSTRIJD

Vandaag stond ik aan de start van de kermiskoers in Aartrijke. We waren met zo'n 113 renners voor 118km. Al snel vormde zich een kopgroep van 20 renners. Ik was deze ochtend met een lichte verkoudheid opgestaan en zag ook aan mijn hartslag dat ik er nog wat moest in komen. Tevens kamp ik ook met een lekke band na 10km en diende ik van fiets te wisselen en een kloofje te dichten. Ik besloot dan ook wijselijk om me rustig te houden in het peloton mede ook doordat het toch wel bleef rond draaien vooraan het peloton. Halverwege koers wordt het grootste deel van de kopgroep dan ook terug gepakt met uitzondering van 4 renners. Ik voel me intussen al een stuk beter en besluit zelf op 6 ronden van het einde in de tegenaanval te trekken op de leiders. In schuifjes krijg ik zo'n 18 renners mee. Het draait goed rond maar vooraan zit o.a. ex Belgisch kampioen bij de profs Niko Eeckhout en hij hield duidelijk nog een tandje over voor de laatste ronde. Ik liet me uitzakken en zag dat ook mij ploegmaat Matthias Allegaert was meegeschoven met me, en ik besluit de kloof van 20 seconden voor hem dicht te rijden de laatste ronde wat ook lukt! Hierna liet ik me rustig binnen bollen op een 20e plaats, tevreden en wetende dat de conditie goed is voor de komende driedaagse rittenkoers Tryptique des Ardennes. Uiteindelijk kan vooraan mijn ploegmaat Matthias het net niet afmaken en wint thuisrijder Kevin Maene (Douchy-Thalassa) voor Kristof Dhollander (Arrow cycling team) en Lorenzo Blomme (CT 2020).


Foto's: Pol Demeyere & Rita Thienpondt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten