vrijdag 15 mei 2015

EERSTE VAL

Vandaag stond ik in Noord-Frankrijk aan de start van de G.P. Des Haut France. Een interclub over 178km rond de streken van Douch Les Mains. Noemenswaardige hindernis in het parcours was de kasseistrook van Bauvais die zo'n kilometer lang was maar ongelooflijk slecht lag en zelfs in Parijs-Roubaix menig sterren zou verzamelen, deze moest twee keer overwonnen worden. Na een snel eerste wedstrijduur draaien we een eerste keer de kasseien op aan een snel tempo, ik zit mooi vooraan binnen de top 10 maar zie halverwege de strook dat onze kopman binnen het team Alessandro een lekke band heeft en besluit alhoewel ik als 5e van de strook afdraai toch te wachten op Alessandro zoals beloofd. Vervolgens dicht ik de kloof van zo'n halve minuut die er intussen was wat me toch wel wat krachten kostte. Vervolgens zien we dat er zo'n 10 renners zijn weg gereden waar niemand van ons team bij zat. We besluiten dan ook meteen op kop te gaan rijden met het voltallige team om de kloof binnen de perken te houden. Uiteindelijk komen we tot op 10 seconden en is het dan aan Alessandro die tot dan mooi in ons wiel kon blijven om de sprong te maken naar voor wat ook lukt. Nu zitten we in de ideale situatie tot we een tweede keer de kasseistrook van Bauvais aanvatten. Ik zit bij het opdraaien wederom vooraan maar het is intussen goed beginnen regenen waardoor de slechte strook een ware ramp is geworden om over te fietsen. Een renner voor mij verliest de controle en het enige wat ik vervolgens kan doen is er vol op vliegen. Ik ben geschaafd van kop tot teen maar besluit toch maar weer direct op de fiets te springen. Ik vond direct weer de goede tred terug maar het tijdsverschil was intussen te groot geworden en wanneer we dan nog eens Alessandro vooraan verliezen door 2(!) lekke banden is de teleurstelling compleet. We besluiten vervolgens naar de kleedkamers te rijden en ons te richten op de volgende wedstrijden. We waren verloren zette de situatie recht maar het mocht niet zijn, we kunnen ons dus niets verwijten vandaag. Gelukkig kon ik nog een klein meisje haar dag maken door haar een handtekening te geven en er mee op de foto te gaan. Dan toch nog een leuk einde van een dag om anders vlug te vergeten...


Foto: Flore Cauwelier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten