maandag 11 mei 2015

LOODZWARE FLECHE ARDENNAISE

Vandaag stond er met de loodzware Fleche Ardennaise de tweede manche van de Topcompetitie op het programma. Deze wedstrijd word omschreven als de lastigste op Belgische boden vanwege zijn hoog aantal hoogtemeters. We diende vandaag ook nog eens bij een mooie 20 graden te rijden en dat was puffen geblazen.. Vanaf het begin was er een ontsnapping van een 8-tal hierbij waren alle top-teams vertegenwoordigd BMC, Rabobank Development, Verandas Willems,.. In het peloton controleerde de profploegen van Wallonie-Bruxelles samen met Verandas Willems. Bergop werd er immers wel aan een moordend tempo gereden en klim per klim werd er zo'n 30 man over boord gegooid. Ik voelde me zeer goed en ging mee tot op de zware Côte de Vecquéee hier diende ik 200m voor de top de rol te lossen wat echt zonde was want de volgende beklimming de Xhièrfomont reed ik in m'n eentje even snel op als het peloton. Jammer genoeg word je in Wallonië bij een achterstand van één minuut al afgevlagd uit koers.. Zo strandde ik dus na 135km op 40km van de aankomst in deze loodzware wedstrijd tussen pakken profs en jongens die al een volwaardig loon opstrijken bij beloften-teams. Ik ben hier mee tevreden en voel dat de conditie goed is. De wedstrijd werd uiteindelijk gewonnen door thuisrijder Loïc Vliegen (Vanaf 1 juli prof bij het BMC Racing Team) voor Gaëtan Bille (Verandas Willems) en Sam Oomen (Rabobank Development team). Volgende week donderdag staat er een ééndagswedstrijd in Frankrijk gepland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten