donderdag 2 juli 2015

CONDITIE IN STIJGENDE LIJN

Vandaag stond ik aan de start van de regionale wedstrijd te Kortemark. Er diende zo'n 112km afgelegd te worden in behoorlijk warme en winderige omstandigheden. Het deelnemersveld oogde ook niet mals met ervaren mannen als Niko Eeckhout, David Geldhof en de beter Belgische beloften Daan Myngheer, Jan Logier,..  Na zo'n 20km zie ik dat op een stukje zijwind Daan Myngheer één van de betere Belgische beloften in mijn wiel zit en besluit eens aan de boom te schudden. Na zo'n halve kilometer kijk ik eens achterom en zie dat enkel Daan nog aan mijn wiel hangt, die pakt meteen ook over en we bouwen samen een mooie kloof uit maar het peloton laat ook nooit echt begaan en blijft ons op de open velden in het vizier hebben. Na zo'n 40km wedstrijd komt Jan Logier aansluiten en wat later dikt de kopgroep aan tot zo'n 6 man wat later nog eens 17 man wordt. We naderen de kaap van de 100km en ik voel dat ik al veel gegeven heb en de frisse mannen die later pas kwamen aansluiten nog wel wat over hebben. Ik kan dan ook nog wel een 3-tal keer overleven wanneer er aan de boom geschud wordt maar dan is het vat af en met nog enkele andere renners besluiten we nog mooi de wedstrijd uit te rijden want intussen is al zowat 3/4 van de 100 renners uit de wedstrijd moeten stappen. Ik eindig 14e na een zeer aanvallende wedstrijd wat mij tevreden stelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen