donderdag 2 juli 2015

OPNIEUW ZEER AANVALLENDE WEDSTRIJD

Vandaag stond ik aan de start van het criterium te Nieuwpoort. In de eerste plaats een doorgedreven training maar toch ook het moment om eens diep te gaan en de benen te testen als aanloop naar de Interclub in mijn eigen Ichtegem komend weekend. Na zo'n 3 ronden raken we met 8 renners voorop en niet van de minste. o.a. Belgische beloftentalenten Maxime Farazij, Benjamin Declerck en Joren Touquet tekenen present in de kopgroep. Op 7 ronden van het einde ga ik mijn kans en ga solo op zoek naar de overwinning wat ook aardig lukt. Ik sla meteen een behoorlijke kloof en kan deze ook aanhouden. In de kopgroep zijn er echter 3 renners van EFC-Etixx vertegenwoordigd die hier vandaag een thuiswedstrijd rijden voor hun sponser Michelle Pollentier. Ze rijden zich dan ook het snot voor de ogen om mij terug te halen wat hen ook lukt op 3 ronden van het einde. Vervolgens wordt er met 8 gesprint voor de overwinning en haalt Joren Touquet (VĂ©randas Willems) het voor Maxime Farazijn (EFC-etixx) en Timothy Claeys (BCV-Soenens-Jielker Geldhof) ikzelf kom na een andermaal zeer aanvallende wedstrijd als 8e over de meet. Zit het de komende weken wat mee dan is de eerste overwinning niet ver weg meer!

FOTO: Noel Deprez

Geen opmerkingen:

Een reactie posten