woensdag 8 juli 2015

DOEL BEREIKT IN THUISWEDSTRIJD 5e/144

Vandaag stond ik voor eigen volk aan de start van de interclub Dwars door Ichtegem. Met mijn huidige conditie stelde ik alvast een top 10 plaats voorop. Dit leek echter al snel in duigen te vallen.. Na amper 5km vormde zich namelijk al een kopgroep van zo'n 15 renners. Ik liet me verassen en ging in de tegenaanval maar blijkbaar hadden niet veel renners hier zin in. Telkens kwam alles weer samen en wou niemand echt meewerken, gefrustreerd plaatste ik me dan ook 30km lang helemaal achteraan het peloton. Uiteindelijk konden enkele ploeggenoten me overhalen toch nog niet de handdoek in de ring te gooien en ik ging terug mee in de tegenaanval, wat deze keer wel tot succes leidde. Na halfweg koers sloten we met zo'n 10 renners aan bij de leiders. Ik voelde me nog fris en reageerde meteen wanneer één van de topfavorieten Gianni Marchand in de aanval ging we draaide meteen goed rond en nog 4 andere renners vonden de aansluiting. We zaten nu op zo'n 15km van de aankomst en Marchand gooit al zijn kaarten op tafel en plaatst een snedige demarrage op de Keiberg. Ik kan als één van de enige gevat reageren maar bij een tweede en vooral derde versnelling op een stukje zijwind moet ik me uiteindelijk gewonnen geven. Zeker en vast geen schande als je weet dat de gemiddelde leeftijd van de 5 andere koplopers rond de 25 jaar is. Uiteindelijk sprint ik naar een 5e plaats waar ik dan ook mee kan leven. Ik liet me verassen maar was goed genoeg om van ver terug te komen en uiteindelijk zelf nog de finale te kleuren. Hopelijk de komende weken meer van dat!

Videoverslag: http://www.focus-wtv.be/video/gianni-marchand-wint-ic-ichtegem

FOTO: DPM Photo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten