maandag 27 juli 2015

LAATSTE RECHTE LIJN NAAR HET BK INGEZET

Vandaag stond ik aan de start van de regionale wedstrijd te Boezinge. We diende zo'n 20 ronden van 5.5km af te leggen wat zou neerkomen op 110km. We diende de wedstrijd in helse omstandigheden af te werken met rukwinden en pakken regen wat al vlug leidde tot een uitdunning van het peloton. Ik handhaafde me goed vooraan en schoof enkele keren mee. Op zo'n 8 ronden van het einde krijgen 5 renners een voorsprong van 30 seconden mijn ploegmaat Cedric Defreyne ziet het gevaar en trekt stevig door op een kasseistrook waar een gootje naast ligt. Ik zit echter twee plaatsen achter hem en wanneer ik plots zie dat de renners voor mij het tempo niet aankunnen en al een behoorlijk gat hebben laten vallen moet ik vol aan de bak om hen op de kasseien wind op kop voorbij te gaan om zo mee te glippen met Cedric. Deze is intussen al een eind weg en sluit binnen de kilometer aan bij de leiders. Daar zien ze mij afkomen in de achtervolging op hen en ze besluiten een ronde volle bak rond  te draaien zodat ik moederziel alleen tegen de wind in blijf beuken, tevergeefs.. Ik zie dat ik onmogelijk nog bij de kopgroep kan geraken en laat me terug inlopen ook al voel ik dat ik hier niet op mijn plaats zit. Jammer dat ik niet in Cedric zijn wiel zat tijdens zijn demarrage anders konden we uiteindelijk nog het ploegenspel uitspelen maar goed. Ik sprint uiteindelijk nog naar een 8e plaats en voel dat ik nog overschot heb wanneer de wedstrijd er op zit. Dit is echter ook nodig want vrijdag staat het BK op het programma over zo'n kleine 170km rond het lastige Lac De L'eau D'heure. Dinsdag start ik nog in de Internatie in Reningelst om dan hopelijk in topconditie af te zakken naar het prachtige meer van de L'eau D'heure!

FOTO: Wielerfoto's Manou Ramboer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten